Dit is deel 2 van het verslag van onze reis naar Zuid-West Amerika , vanwege een datalimiet halverwege het verslag waren we genoodzaakt om een nieuw blog te starten.
De eerste dagen van onze reis zijn te vinden door op deze link te klikken.

zondag 5 augustus 2012

Dag 16 - Downtown San Francisco

Vandaag, voor de eerste keer deze vakantie, hebben we uitgeslapen. Harm what's appt even met zijn zus, dan gaat zijn mobiel ineens... we worden verrast door een facetje oproep van Oma!! dat is nog nooit gebeurd. Wij gebruiken Face time nooit en dat Oma, die helemaal niet nauwelijks media actief is, ons zo benadert is een aparte gewaarwording. Heel leuk om zo even contact te hebben, kon ze Iris en Thijs ook even zin en horen.

Voor vandaag hebben we niets op de planning staan. Een mooie gelegenheid om iets meer over dit hotel te vertellen. We hebben een suite in het 'hotel des Arts',  een boutique hotel, liggend in het French Quarter, waar de  'Union Square', het 'Financial District en de zuidelijke ingang van 'Chinatown' (Dragons Gate) samenkomen.  De Starbucks zit op de ene hoek en de Subway zit in het buurpand. De auto staat in een garage, vanaf deze locatie kunnen we heel veel lopend doen. De suite die wij geboekt hebben houdt in dat wij, Harm, Thijs en ik een kamer met 2 queenbedden hebben en Iris logeert in een verbonden kamer, met een eigen TV, koelkast, bureau, tv en wasgedeelte, net alsof ze op kamers woont.

Het bijzondere aan dit hotel is dat elke kamer door een andere artiest voorzien is van muurschilderingen. Onze kamers zijn door Brian Barneclo geschilderd, zie link. Het hele hotel is voorzien van veel kunst. In San Francisco staan, voor Amerika, vrij oude gebouwen, rond 1835 zijn ze hier gaan bouwen. We weten niet wanneer dit gebouw is neergezet, maar er zit bijvoorbeeld een lift in die doet denken aan de film Abeltje en geheel in stijl hebben we een bad op pootjes....

Na een simpel, maar prima ontbijt, gaan we vandaag de stad in om wat rond te kijken en ook wat te shoppen. Met de temperaturen hier kunnen we wel een trui gebruiken. We hadden de kinderen belooft dat ze nog wat bij de A&F of Hollister mochten kopen en Iris heeft nog een paar Uggs nodig. Ook de winkels zijn hier op loopafstand van af het hotel, op 5 min afstand is Iris bijvoorbeeld voor Uggs geslaagd.

San Francisco vinden wij een erg leuke stad, die niet echt Amerikaans aan doet. Het doet ons erg aan Antwerpen denken. Veel mooie, grote gebouwen, en allerlei dure merken, brandshops en grote warenhuizen. Alles, of bijna alles is hier, denk aan Prada, Gucci, Saks  5th Avenue, Bloomingdale's, Macy's, A&F, enz, enz. En dit alles op loopafstand van ons hotel. We zijn om 10 uur richting het centrum gelopen, de kinderen slagen bij Abercrombie, Thijs koopt een jas, Iris een broek en een trui.
Voor de lunch gaan we nog een keer naar de "Cheesecake Factory", met het voornemen daar alleen te gaan eten als we niet lang hoeven te wachten. Dat lukt gelukkig, we eten op het buitenterras, wat op de 7de verdieping van de Macy's ligt, met super uitzicht over de stad. Rond 15.00 zijn we terug in het hotel. Na een wat uitgerust te hebben, besluiten we een wandeling door het Financial District te maken. De kinderen hebben geen zin, willen wat TV kijken of gamen, prima, gaan we er samen op uit.

We wandelen ongeveer een uur in het Financial District, waar veel indrukwekkende gebouwen staan zoals de Transamerica Pyramid die oven heel San Francisco uitsteekt, het hoogste en meest opvallende gebouw in de stad, maar ook historische gevels van baksteen, gietijzer en graniet. 's Avonds lopen we samen nog een keer een rondje en dat hebben onze voeten op deze rustdag genoeg gelopen..
Al met al zijn we nog aardig aan de wandel geweest.

1. Heel apart hotel, leuk dat je een toelichting geeft. Mooie foto's van een mooie stad!

2. Inderdaad heel leuk dat je er zoveel omheen vertelt. Dat moet toch een enorme voorbereiding geweest zijn als je dit soort reizen plant, dat is wat anders dan 3 weken een villa en tickets hahahaha. Heel erg leuk om allemaal te lezen!!

3. Wat ziet dat er leuk uit zeg, echt iets wat je altijd in films ziet met die Fire Escape voor je raam:)
    Ik denk toch dat ik maar flink moet gaan sparen...:)

4. De dollars hebben jullie in ieder geval laten rollen in SF.
    Handig dat jullie op loopafstand van het centrum zitten.
    De kabeltram al geprobeerd?
    Grtz.Yvonne

5. Ja, inderdaad...fijn geshopt...
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik merk dat er (vergeleken bij een vakantie in Florida) relatief weinig wordt geshopt. Ach, dat scheelt weer in het vakantiebudget.
    Wij hopen op onze laatste stop, Denver, het nog een beetje goed te maken. En het scheelt...met Icelandair mag je 2 koffers p.p. meenemen.

6. Wat een onwijs mooie trip, en wat is San Francisco een mooie stad zeg..
    Prachtig verslag met dito foto's !!!